Верховна Рада ухвалила новий закон, який змінив правила бронювання під час воєнного стану.
Тепер підприємства можуть бронювати навіть тих працівників, що не мають військового квитка, не оновили дані або перебувають у розшуку, пише Закон України.
За документ проголосували 272 народні депутати, підтримавши зміни до закону про організацію трудових відносин у період війни. Його мета — не залишити без роботи фахівців критично важливих галузей, навіть якщо їхній військовий облік оформлений неправильно чи відсутній.
Тепер бронювання можливе для всіх військовозобов’язаних, які працюють на підприємствах оборонного комплексу або забезпечують життєво важливі сфери — енергетику, транспорт, медицину, комунальне господарство тощо. Якщо у працівника немає військово-облікового документа, він не стоїть на обліку або не уточнив особисті дані, компанія все одно має право забронювати його від мобілізації. Навіть якщо такий працівник перебуває в розшуку територіальним центром комплектування, роботодавець може подати заявку на його бронювання.
ТЦК перевищують повновження: хто не має права перевіряти документи
5 хвилин роботи – сотні гривень економії: як підготувати батареї до зими і менше платити за опалення
Знижка на кожен кубометр: як менше платити за спожитий газ
Вікові обмеження: ПриватБанк обурив пенсіонерів дивними правилами
Водночас закон встановлює обмеження — тривалість такого бронювання не може перевищувати 45 календарних днів з моменту підписання трудового договору. І скористатися цим правом підприємство може лише один раз протягом року.
За словами народних депутатів, документ має на меті спростити процедури для бізнесу та зменшити хаос у сфері військового обліку. Ухвалене рішення також дозволить утримати кваліфікованих працівників на підприємствах, які забезпечують економічну стійкість країни під час війни.
Раніше ми повідомляли, мобілізація на окупованих територіях: відмова означає смерть.
Росіяни доводять українців до відчаю на окупованих територіях - детальніше на Знай.ua.
Нагадаємо, як потрапити до лав ЗСУ без втручання ТЦК: покрокова інструкція.