Паперові військово-облікові документи поступово відходять у минуле — держава переходить на електронний формат.

Основним підтвердженням обліку тепер стає документ у застосунку "Резерв+", пише Міністерства оборони України.

Кабінет міністрів оновив порядок військового обліку, і відтепер документи формуються винятково в електронному вигляді. Як пояснили у Міністерстві оборони, це зменшує ризики втрати, пошкодження чи підробки.

"Перехід до електронного формату мінімізує ризики втрати, пошкодження або підробки документа" — зазначила заступниця міністерки оборони Оксана Ферчук.

Електронний військово-обліковий документ оформлюється у застосунку "Резерв+". Для цього потрібно увійти через Bank ID, оновити дані та перевірити статус. Після останнього оновлення в документі автоматично відображається фото власника, якщо у вас є біометричний паспорт. Водночас документ без фото має таку ж юридичну силу. Через навантаження фото може підтягуватися не одразу, у такому разі варто скористатися функцією "Виправити дані онлайн".

Популярні новини зараз

Схема з лічильниками: українцям нараховують космічні борги за світло

Ухилянтів більше не візьмуть на роботу: роботодавців змусять перевіряти

Кабмін ухвалив тариф: скільки будемо платити за куб газу з 1 січня

Пенсії зростуть? Ось які доплати отримають українці 60+ вже з січня 2026

Показати ще

Мобільний телефон / фото: Freepik

Якщо ви не маєте смартфона або він розрядився, дозволяється користуватися паперовою роздруківкою. Її можна самостійно завантажити у форматі PDF через "Резерв+" або портал "Дія", а також отримати у ТЦК та СП.

Адвокат Роман Ухов пояснює, що паперові документи вже давно не були пріоритетними, адже основні дані зберігаються у реєстрі "Оберіг".

"Якщо у базі не було відповідних відомостей, записи у паперових документах могли не враховуватися" — наголошує він.

Саме це часто спричиняло судові спори.

Суд. Фото: Адвокатпост.
Суд. Фото: Адвокатпост.

За словами юриста, після повного переходу на електронний формат паперові документи можуть стати недійсними. Якщо даних про відстрочку чи бронювання немає в електронній системі, паперові підтвердження не матимуть юридичної сили.

"Наявність такої інформації в паперових документах не дає підстави для звільнення від мобілізації" — підкреслює адвокат.

Водночас навіть без застосунку чи роздруківки, але за наявності законних підстав, людину не повинні затримувати. Працівники ТЦК разом із поліцією можуть перевірити інформацію в реєстрі в телефонному режимі. Якщо ж відстрочки немає, можливе вручення повістки для уточнення даних або проходження ВЛК.

Раніше ми повідомляли, українці можуть служити неподалік від дому: як скористатися привілеєм?

У ТЦК запропонували альтернативу тим, хто не хоче потрапити на "нуль" - детальніше на Знай.ua.

Нагадаємо, як потрапити до лав ЗСУ без втручання ТЦК: покрокова інструкція.