Пенсійний фонд України нагадує громадянам про обов’язок перевести паперові трудові книжки в електронний формат. Відповідно до закону №1217, на це було відведено п’ять років, і кінцевий термін – 10 червня 2026 року.
Якщо не встигнути оцифрувати документи, можна втратити частину страхового стажу, що безпосередньо вплине на майбутні пенсійні виплати. Крім того, у такому випадку процес оформлення пенсії може суттєво затягнутися.
Як відбувається оцифрування
Процедура передбачає сканування всіх сторінок трудової книжки, а також додаткових документів, які підтверджують страховий стаж. Після переведення у цифровий формат інформація зберігатиметься у базі даних ПФУ.
Громадяни можуть перевірити правильність внесених даних у особистому кабінеті на порталі Пенсійного фонду або через офіційний застосунок. У розділі "Електронна трудова книжка" відображаються всі оцифровані записи. Якщо виявлено помилки чи відсутні відомості, користувач має право подати електронне звернення та додати відскановані документи.
ТЦК отримали нові повноваження: кому можуть анулювати діючу відстрочку
Українцям пояснили, що буде у разі дефіциту газу: кому відключать насамперед
Життя без графіків: в яких областях не вимикатимуть світло та чому
Найдешевше тепло дають не дрова: як бюджетно нагріти житло, якщо немає світла та газу
Електронна трудова книжка убезпечує українців від ризиків втрати чи пошкодження паперових документів і дозволяє підтвердити стаж роботи до 2004 року, який зараховується при нарахуванні пенсії.
З 2026 року вимоги до страхового стажу будуть такими:
- 33 роки – для виходу на пенсію у 60 років;
- 23 роки – у 63 роки;
- 15 років – у 65 років.
Раніше портал Знай повідомляв, пенсіонерів змусять повернути частину грошей державі: кому варто хвилюватися.
Також наш портал інформував, пенсіонерам збільшать надбавки: хто отримає додатково майже 2600 грн.
Крім того, ми писали, не обов'язково чекати на індексацію: кому позапланово перерахують пенсії.