Ситуація, коли платіжки за опалення та комунальні послуги надходять із повною сумою, а батареї залишаються холодними або послуги надаються з порушеннями, знайома багатьом українцям. Але слід знати, що у разі поганої роботи системи опалення (тобто, неналежного надання комунальних послуг) споживач має законодавче право вимагати перерахунок платежів або зменшення суми, повідомляє "24 Канал".

Платіжки за опалення. Фото: скрін youtube

За словами юриста Андрія Шелиха, законодавство України чітко прописує права споживача у сфері житлово-комунальних послуг, тож у разі проблем з опаленням є механізм для вирішення ситуації.

Відповідно до Закону України "Про житлово-комунальні послуги", споживач має право на своєчасне і якісне отримання таких послуг згідно з умовами укладеного договору. У разі, якщо температура в приміщенні не відповідає встановленим нормам чи батареї не забезпечують тепла, це стає підставою для перерахунку.

Що потрібно зробити для перерахунку

Щоб ініціювати процес зменшення суми платіжки, потрібно:

Популярні новини зараз

Головне за 25 жовтня: довічне покарання ухилянтам, збільшення пенсії на 15% та "винищення" українських дітей

Пенсіонерів змусять обирати: отримувати зарплату чи пенсію

Не забаганка вчителя: педагог пояснила важливе правило у школах

Платити доведеться всім: в Україні готують додатковий податок

Показати ще
  • Зафіксувати факт неналежного надання послуги. Юридично правильним є звернення до постачальника або управителя будинку з письмовою заявою для проведення відповідної перевірки. "Якщо ви зіштовхнулися з проблемою неякісних комунальних послуг (наприклад, під час опалювального сезону температура в квартирі менш як 18 градусів) ви можете звернутися до надавача таких послуг для фіксації порушень", - розповів Андрій Шелих.
  • Оформити акт-претензію після проведення перевірки - документ, який підписує споживач та представник компанії. "За результатами перевірки якості надання комунальних послуг або якості послуг з управління багатоквартирним будинком складається акт-претензія, який підписується споживачем та виконавцем комунальної послуги або управителем (щодо послуги з управління багатоквартирним будинком)", - пояснив юрист.
  • У разі ігнорування вимог або відмови звертатися до суду або державних органів. Якщо постачальник не реагує на скарги, є можливість подати скаргу до органів захисту прав споживачів або позов до суду, що дозволить домогтися перегляду суми рахунку.

Згідно з діючим законодавством, споживач може вимагати зменшення оплати за опалення в тих випадках, коли температура у квартирі нижча за встановлені нормативи. Наприклад, якщо температура опускається нижче 18 °C протягом тривалого періоду, це вважається неналежним виконанням комунальної послуги. У такому разі нарахована сума в платіжці переглядається залежно від часу порушення чи масштабів температурного відхилення.

Опалення. Фото: скрін youtube

Це питання особливо актуальне зараз через численні проблеми із запуском систем центрального опалення, зношеність тепломереж та нерівномірне підключення будинків до теплопостачання. Тобто коли опалення не забезпечується належним чином, хоча рахунки формуються без змін.

Раніше портал Знай писав, як заощадити на оплаті комуналки через "Приват24": що треба знати.

Крім того, ми повідомляли про відключення світла без графіків: скільки можуть тривати аварійні обмеження.

Також портал інформував про в ідключення газу: в яких регіонах можуть запровадити обмеження.