Пожежа на угорському НПЗ компанії MOL, а також інциденти на заводах у Словаччині та Румунії на тлі обмежень постачання пального в Україну призвели до дефіциту і зупинки частини українських АЗС. Про це повідомив паливний експерт Дмитро Леушкін у коментарі "Уніану".

Ціни на пальне. Фото: скрін youtube

Він зазначив, що паливної кризи поки немає, але ймовірність її виникнення висока. За його словами, нинішня ситуація - не повторення подій 2022 року.

"Сьогодні на ринку шторм. Ціни ростуть: дизель в Ізмаїлі минулого тижня коштував 44 гривні/літр, сьогодні вже 46, плюс 5% за три дні. Якщо гуртові ціни продовжать зростати, на АЗС вартість може піднятися до 50 гривень за літр, а залежно від мережі - ще до 3 гривень/літр", - пояснив експерт.

За його словами, подорожчає і бензин. При цьому покупцям пропонують платити за пальне, якого ще немає в гуртових постачальників, а деякі заправки вже припиняють роботу.

Популярні новини зараз

Пенсіонерів змусять обирати: отримувати зарплату чи пенсію

Не забаганка вчителя: педагог пояснила важливе правило у школах

Укренерго піднімає тарифи: на скільки зросте вартість світла у 2026 році

Податок для пенсіонерів: кого та чому змусять заплатити

Показати ще

"Чотири заправки мережі "ОВІС" на Харківщині стоять без пального. Ситуація загрозлива", - додав він, попереджаючи, що через 2-3 тижні зупинки АЗС можуть стати частішими.

Леушкін пояснив, що Україна імпортує пальне з Угорщини, Словаччини та Румунії, де сталися аварії, а також із країн, на які поширюються обмеження - Болгарії та Молдови. Ситуацію ускладнюють санкції США проти "Лукойлу" та "роснефти", через що компанії уникають співпраці з юрособами, що потрапили під санкції.

АЗС. Фото: скрін youtube

Експерт підкреслив, що логістика пального ускладнилася через бойові дії, і вирішити ситуацію, як у 2022 році, зараз неможливо: "Болгарія, Румунія, Молдова під санкціями, Угорщина та Словаччина ресурсів не дають. На всіх пального не вистачає".

За його прогнозом, реальний дефіцит скоро відчують українські водії. Навіть при постачаннях з Ізраїлю чи США, від укладання контракту до доставлення дизеля мине щонайменше два місяці.