Останнім часом клієнти ПриватБанку дедалі частіше скаржаться на те, що з їхніх рахунків зникають гроші, і при цьому банк не вимагає жодного підтвердження транзакції. У той же час, коли самі користувачі намагаються переказати або зняти велику суму, ПриватБанк блокує операцію до підтвердження.
На скарги українців звернули увагу на сайті «Мінфін». У матеріалі йдеться про те, що громадяни, які постраждали від шахраїв, можуть скористатися процедурою зворотного платежу — чарджбеком. Ця процедура не потребує звернення до правоохоронних органів і дозволяє повернути кошти у разі несанкціонованої транзакції.
Зокрема, наводиться приклад клієнта ПриватБанку, з картки якого було знято 100 євро після того, як він скористався підозрілим сайтом і сам ввів свої дані. Чоловік звернувся до кіберполіції, але це не дало жодного результату. Через деякий час він отримав SMS-повідомлення про нові спроби зняття коштів — однак цього разу грошей на рахунку не було. У банку йому порадили лише заблокувати картку.
У скарзі клієнт зазначив, що не розуміє, чому банк не блокує підозрілі операції і не вимагає підтвердження транзакцій, які, ймовірно, проводять шахраї.
ПФУ змінив правила ідентифікації: що потрібно знати пенсіонерам
Батьки школярів виступили проти нової реформи освіти: що вимагають
Кабмін запровадив нові правила нарахування пенсій: що буде з радянським стажем
Пенсіонерів змусять обирати: отримувати зарплату чи пенсію
На сайті «Мінфін» пояснили, що при крадіжці коштів через Інтернет можна подати заяву на чарджбек. Це стосується ситуацій, коли продавець не повертає гроші за онлайн-замовлення або виявляється шахраєм.
Щоб ініціювати повернення коштів, необхідно звернутися до банку, який випустив картку, із заявою на повернення за спірну транзакцію. Подати запит можна протягом 120 днів з моменту списання коштів. Після цього банк проводить перевірку і визначає, чи були порушення. Якщо докази є, продавець повинен або повернути кошти, або надати заперечення.
У Мінфіні також наголосили, що поліція не займається поверненням коштів — це відповідальність банку та платіжної системи. Крім того, рекомендується встановити ліміти на онлайн-платежі, а у разі шахрайства — негайно блокувати картку та відкривати нову. Інакше спроби незаконного зняття коштів можуть продовжуватися.
Нагадаємо, клієнти залишаються без грошей: ПриватБанк без попередження урізає ліміти
Як повідомляв портал Знай.ua, повна тиша замість підтримки: ПриватБанк може заблокувати картку за спробу переказати гроші
Також, ПриватБанк попередив про тарифні зміни: які послуги стануть платними