Восени 2025 року українці можуть зіткнутися з подорожчанням пального на АЗС. Експерти зазначають, що до традиційних чинників вартості — курсу євро, який впливає на акциз та логістику, світової ціни на нафту та цін виробника — додалися нові ризики, що можуть спричинити суттєве підвищення цін.
Одним із головних чинників експерти називають санкції проти румунського порту Констанца, який забезпечує близько 25% імпорту дизельного пального в Україну.
Директор консалтингової компанії "А-95" Сергій Куюн пояснив, що через обмеження поставки з Констанци ринок змушений буде переорієнтуватися на інші порти, зокрема в Греції, Італії та Туреччині. Це автоматично підвищує логістичні витрати та створює дефіцит на ринку, особливо в період пікового попиту восени та взимку. За прогнозами, через це дизель може зрости до 65–70 грн/л, а бензин А-95 — до 62–65 грн/л.
Наразі середні ціни на пальне в Україні станом на 17 вересня 2025 року виглядають так: бензин А-95+ — 63,26 грн/л, А-95 — 58,74 грн/л, А-92 — 56,80 грн/л; дизельне паливо — 55,89 грн/л, автогаз — 34,34 грн/л. За останні роки ціни на бензин суттєво зросли: у 2024 році середня ціна А-95 була 55,90 грн/л, у 2023 — 48,94 грн/л, у 2022 — 31,15 грн/л, а у 2021 — 25,75 грн/л.
В Україні скасовують централізоване опалення: як грітимемось взимку
Пенсіонерів 60+ вже чекають в армії: ТЦК отримали чіткі інструкції
Допомога перетвориться на борг: українців змусять повернути виплати
ТЦК масово мобілізують пенсіонерів у жовтні: кому варто готуватись
Експерти зазначають, що найбільше зростання цін відчують власники дизельних авто та підприємства агросектору, які потребують великих обсягів пального для початку осінньо-зимового періоду. Підвищення цін на дизель автоматично тягне за собою подорожчання бензину та автогазу, адже вони взаємопов’язані на ринку.
Фінансовий аналітик Андрій Шевчишин зазначає, що ситуація поки не критична, проте напруга на ринку може швидко зростати, якщо поставки з Констанци не буде відновлено. На його думку, для стабілізації ринку варто переглянути санкційну політику: залишити під санкціями індійський дизель, але не обмежувати постачання через румунський порт, аби уникнути дефіциту та різкого підвищення цін.
Нагадаємо про осінні цінові гойдалки: овочі дешевшають, м'ясо та хліб зростають у вартості
Раніше ми розповідали, що ціни на молочку перепишуть: чому імпортовані сири займають половину полиць
Також, борщовий набір та м'ясо: чому осінню ціни на продукти зростуть удвічі